حد مجاز فروش در سامانه مودیان مالیاتی

حد مجاز فروش در سامانه مودیان مالیاتی

حد مجاز فروش در سامانه مودیان مالیاتی

یکی از مهمترین قوانین مربوط به سامانه مودیان بحث کنترل حد مجاز فروش می باشد که بر طبق ماده 6 مربوط به این قانون به تصویب رسیده است.مودیان مالیاتی ، طبق این قانون نمیتوانند بیشتر از 5 برابر فروش مندرج در اظهارنامه مشابه سال قبلی اقدام به ارسال فاکتور نمایند. این محدودیت باعث سردرگمی بسیاری از مودیان شده است در این مقاله ما قصد داریم با اطلاع رسانی نحوه افزایش حد مجاز فروش به سردرگمی مشتریان پایان دهیم.

یکی از مهمترین قوانین مربوط به سامانه مودیان بحث کنترل حد مجاز فروش می باشد که بر طبق ماده 6 مربوط به این قانون به تصویب رسیده است.مودیان مالیاتی ، طبق این قانون نمیتوانند بیشتر از 5 برابر فروش مندرج در اظهارنامه مشابه سال قبلی اقدام به ارسال فاکتور نمایند. این محدودیت باعث سردرگمی بسیاری از مودیان شده است در این مقاله ما قصد داریم با اطلاع رسانی نحوه افزایش حد مجاز فروش به سردرگمی مشتریان پایان دهیم.
قانون سامانه مودیان در سال 1398 به تصویب رسید تا یکی از کارآمد ترین قوانین در سیستم نظام مالیاتی باشد.با مراجعه به مجموعه قوانین سامانه به موارد متعددی از جمله حد مجاز فروش برخورد می کنیم که با هدف دسترسی سریع به نقدینگی مالیات ارزش افزوده طراحی شده است که تعریف کلی آن به این شرح است.
به محدودیتی که برای صدور صورتحساب‌های الکترونیکی با اعتبار مالیاتی در یک دوره تعریف شده است، حد مجاز سامانه مودیان می‌گویند.

وضعیت حد مجاز فروش سامانه مودیان به سه دسته تقسیم می شود.

  • وضعیت عادی
در این حالت مقدار فروش در حالت ظرفیت خالی می باشد و پر نشده است .فاکتور ها قابل ارسال می باشد.
  • وضعیت در آستانه تکمیل
در این حالت ظرفیت مبلغ فاکتور های شما در آستانه تکمیل شدن هست و باید راهی برای افزایش ظرفیت بیابید. 
  • وضعیت عبور از حد مجاز
در چنین وضعیتی، نمودار حد مجاز کامل پر شده است. تمام صورتحساب‌های مشمول ارزش افزوده شما بدون اعتبار مالیاتی برای خریدار لحاظ می‌شوند و احتمال آن وجود دارد که این صورتحساب‌ها از سوی مشتریان، برگشت بخورند.
 

تبعات عبور از حد مجاز فروش

  • عدم اعتبار مالیاتی برای خریداران ( طرف مقابل فروش)
  • برگشت خوردن فاکتور های ارسالی توسط خریداران
زمانی که اعتبار مالیاتی نداشته باشید بدین معناست که طرف حساب شما ارزش افزوده خود را پرداخت نکرده است. در این حالت اعتبار مالیاتی برای شما در نظر گرفته نمی شود.
اعتبار مالیاتی یک نوع امتیاز در معاملات می باشد که در کارپوشه مودی در نظر گرفته می شود و کاربرد آن زمانی خواهد بود که برای محاسبه مالیات ارزش افزوده به صورت سیستمی اقدام شود و این مبلغ باید از آن کسر گردد. بدین معنا که شما مالیات‌های ارزش افزوده پرداختی خود را از مالیات‌های ارزش افزوده‌ای که از مشتریان‌تان گرفته‌اید، کسر می‌کنید. همچنین اعتبار مالیاتی می‌تواند در اظهارنامه‌های عملکرد نیز تاثیر گذار باشد. 
نهایتا به این نتیجه میر سیم که اعتبار مالیاتی از پرداخت مبالغ اضافه بابت ارزش افزوده جلوگیری میکند. ارائه صورتحساب‌های فاقد اعتبار مالیاتی که ناشی از رد کردن حد مجاز سامانه مودیان توسط فروشنده است، تنها به ضرر مشتری خواهد بود. بنابراین شما به عنوان مودی باید در پذیرش چنین صورتحساب‌هایی به دقت عمل کنید.
 

افزایش حد مجاز فروش 

با وجود حد مجاز برای فروش قطعا راهکارهایی نیز برای رفع این محدودیت در نظر گرفته شده است در ضمن این محدودیت برای مودیانی هست که سقف مجاز فروش رسیده اند که خواهان ارسال فاکتور بیشتری از حد مجاز هستند. در ادامه 5 روش رفع این محدودیت ها خواهیم پرداخت.
  • پرداخت نقدی مالیات ارزش افزوده
  • پرداخت قسطی: در این روش با ارائه چک‌های صورتی رنگ، اقدام به افزایش حد مجاز می‌کنید.
  • سپرده بانکی ارائه دهید.
  • ضمانت نامه بانکی به سازمان بدهید.
  • وثیقه ملکی را گرو بگذارید.

نحوه محاسبه حد مجاز فروش

حد مجاز ماده 6 سامانه مودیان
حال این سوال مهم مطرح می‌شود که مقدار حد مجاز ماده 6 سامانه مودیان چقدر است؟ این محدودیت و ظرفیت آن به شرح زیر می‌باشند:
  • مودیان با سابقه: 
محدودیت تعیین شده، تا 5 برابر فروش اظهارشده در دوره مالی مشابه سال قبل بوده که مالیات ارزش افزوده آن پرداخت شده است. این عدد قبلا 3 برابر بود که بنا بر اصلاح این ماده در آبان ماه سال 1402، به 5 برابر افزایش یافت.
  • مودیان بدون سابقه: 
مودیانی که دارای سابقه مالیاتی نیستند و جدید التاسیس می‌باشند، حد مجاز آنها، 5 برابر معافیت سالانه موضوع ماده 101 قانون مالیات‌های مستقیم است. این مقدار معافیت برای سال 1403، در حالت عادی 100 میلیون تومان و در حالتی که مشاغل نسبت به ارسال صورتحساب الکترونیکی اقدام کنند، تا 144 میلیون تومان افزایش می‌یابد.
  • مودیانی که فروش آنها کمتر از معافیت ماده 101 باشد: 
حد مجاز سامانه مودیان این افراد نیز همانند گروه دوم می‌باشد.
نکته مهم: این عدد بر اساس دوره مشابه (فصلی) سال قبل است. مثلا اگر شما در زمستان سال 1402، صد میلیون تومان فروش کالا و خدمات مشمول ارزش افزوده داشته باشید، در سال بعد در همین دوره زمستان، تا پانصد میلیون تومان مجاز به صدور صورتحساب فروش هستید که اعتبار مالیاتی دارد.
نحوه اعتراض به مالیات ارزش افزوده
نحوه ثبت اعتراض به برگ مطالبه ارزش افزوده به صورت کتبی و با ارائه اسناد و مدارک توسط مودی یا وکیل قانونی او است. همچنین مسئولان مربوطه در سازمان مالیاتی موظفند ظرف 45 روز از زمان ثبت درخواست مودی، دلایل و اسناد و مدارک ابرازی مودی را بررسی و در خصوص رد یا عدم رد مندرجات برگه ارزش افزوده (برگ تشخیص) تصمیم‌گیری نمایند.
اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده یکی از دعاوی مالیاتی مبتلابه در مراجع رسیدگی به دعاوی مالیاتی است و با ابلاغ اوراق مطالبه آن به مودی و ظرف مهلت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، قابل اعتراض در اداره امور مالیاتی است و توسط ممیز کل مالیاتی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت پذیرش تصمیم اداره امور مالیاتی، اعتراض مختومه می شود. در غیر اینصورت اعتراض قابل طرح در سایر مراجع رسیدگی به دعاوی مالیاتی می باشد.

مهلت اعتراض به برگه مالیات بر ارزش افزوده

مهلت اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ به مودی مالیاتی است.

مراجع رسیدگی به دعاوی مالیات بر ارزش افزوده

  • اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده در اداره امور مالیاتی 
چنانچه مودی به برگ تشخیص مالیاتی (یا برگ مطالبه یا برگ استرداد در مالیات بر ارزش افزوده) اعتراضی داشته باشد، موظف است، ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ ، مراتب اعتراض به برگ تشخیص مالیاتی را کتبا در فرم های مخصوصی به اداره امور مالیاتی به همراه دلایل و مستندات اعلام و درخواست رسیدگی نماید و رسیدگی اداری به اعتراض از طریق مراجعه به ممیز و ممیز کل اداره امور مالیاتی مربوط صورت می پذیرد و در مواردی با کسر مبالغی و یا تقسیط مالیات اعلامی اختلاف مالیاتی حل و فصل می گردد.
در فرضی که اختلاف مالیاتی از طریق اعلام مراتب اعتراض، به اداره امور مالیاتی حل و فصل نگردد، نوبت به رسیدگی سایر مراجع دادرسی مالیاتی خواهد رسید، که در ادامه به آنها اشاره می نمائیم.
  • اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده  در هیات بدوی امور مالیاتی
براساس ماده ۱۷۰ قانون مالیات مستقیم  مقرر شده است. ((‌ مرجع رسیدگی به هر گونه اختلاف که در تشخیص مالیات های موضوع این قانون بین اداره امور مالیاتی و مودی ایجاد شود، هیات حل اختلاف مالیاتی می باشد، مگر در مواردی که به موجب  مقررات سایر مواد این قانون، مرجع رسیدگی دیگری تعیین شده باشد.)) و  این هیات ها در دو فرض اقدام به رسیدگی می نمایند.
  1. چنانچه مودی ظرف مهلت ۳۰ روز نسبت به  مالیات بر درآمد و در مالیات بر ارزش افزوده ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ کتبا به برگ تشخیص ( یا برگ مطالبه یا برگ استرداد ) اعتراض نماید.
  2. چنانچه برگ تشخیص مالیاتی، براساس مقررات تبصره ۱ ماده ۲۰۳ و ماده ۲۰۸ قانون مالیات مستقیم، بصورت قانونی ابلاغ شده باشد، اما مودی مالیاتی اقدامی جهت پرداخت مالیات و یا اعتراض نزد مامور امور مالیاتی ننموده باشد.
و بموجب بند ۱۴ دستورالعمل دادرسی مالیاتی پس از ارجاع پرونده به هیات حل اختلاف بدوی مالیاتی ، وقت رسیدگی جهت حضور مودی یا نماینده او و یا اعزام نماینده اداره مالیاتی ابلاغ می شود. به نحوی که فاصله ابلاغ و روز تشکیل جلسه هیات نباید کمتر از ۱۰ روز باشد. پس از تشکیل جلسه نیز هیات بدوی با ملاحظه مستندات و استماع اظهارات طرفین ، اقدام به صدور رای ( اعم از حکم یا قرار ) می نماید.

رای هیات حل اختلاف بدوی مالیاتی ظرف ۲۰ روز از تاریخ  ابلاغ  قابل اعتراض در هیات تجدیدنظر مالیاتی می باشد.
  • اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده  در هیات تجدیدنظر امور مالیاتی 
بموجب ماده ۲۴۷ قانون مالیات های مستقیم ، هیات حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر پیش بینی شده است، که قانونا صلاحیت رسیدگی به اعتراضات نسبت به آرای صادره از هیات های حل اختلاف بدوی مالیاتی را ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای هیات بدوی دارد.
نکته مهم اینکه، صلاحیت هیات حل اختلاف تجدیدنظر مالیاتی ، محدود به مواردی که مودیان در شکایت خود نزد هیات های بدوی مطرح کرده اند نبوده، بلکه مودیان می تواند نسبت به موارد جدیدی که سابقا در هیات بدوی مورد اعتراض قرار نگرفته  نیز در هیات تجدیدنظر مالیاتی طرح شکایت کنند.
رای هیات تجدیدنظر مالیاتی قطعی و لازم الاجرا است. بر همین اساس سازمان امور مالیاتی می بایست مطابق رای صادره، اقدام به صدور برگ تشخیص قطعی نماید.
رای هیات حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر در شورای عالی مالیاتی ، هیات موضوع ماده ۲۵۷ قانون مالیات مستقیم و دیوان عدالت اداری از حیث شکلی ( نقض قوانین و مقررات یا ادعای نقض رسیدگی ) قابل اعتراض می باشند.
تنها مواردی که اجرای رای قطعی هیات حل اختلاف بدوی یا تجدیدنظر مالیاتی متوقف می شود، توقف اجرای رای با سپردن وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی یا وثیقه ملکی یا ضامن معتبر نزد اداره امور مالیاتی، نقض توسط شعبه شورای عالی مالیاتی و یا صدور دستور موقت در دیوان عدالت اداری است.
  • اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده  درهیات موضوع ماده ۲۱۶ قانون مالیات های مستقیم
هیات موضوع ماده ۲۱۶ قانون مالیات های مستقیم ،  مرجع رسیدگی به اعتراضات و شکایات ناشی از اقدامات اجرایی مالیاتی است. به عنوان مثال، چنانچه مودی در اقدام سازمان امور مالیاتی در وصول مالیات قبل از قطعی شدن روند رسیدگی به پرونده یا به میزان و نحوی محاسبه مالیات های غیرمستقیم و یا در خصوص روند دادرسی هیات های حل اختلاف بدوی و تجدیدنظر شکایتی داشته باشند، می تواند به هیات ماده ۲۱۶ قانون مالیات مستقیم شکایت نماید. که با توجه به اهمیت این هیات به تفصیل طی مقاله مجزایی به آن پرداخته ایم. که با مراجعه به لینک اعلامی قابل مطالعه و بهره برداری می باشد.
  • اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده  در شورای عالی مالیاتی
شورای عالی مالیاتی بالاترین مرجع نظارتی درون سازمانی در سازمان امور مالیاتی است. که علاوه بر صلاحیت رسیدگی شکلی به اختلافات مالیاتی‌، صلاحیت صدور رای وحدت رویه نسبت به آرای متناقض هیات های حل اختلاف مالیاتی و ارائه نظرات مشورتی را دارد.
رسیدگی به شکایت به صورت شکلی ( نه ماهوی )‌ از کلیه آرای قطعی هیات های حل اختلاف مالیاتی از حیث نقض قوانین و مقررات یا ادعای نقص در رسیدگی است.
لازم به ذکر است، منظور از رسیدگی شکلی، اعلام نظر  است، یعنی پس از تشخیص نقض قوانین یا نقص در رسیدگی توسط شعب هیات های حل اختلاف، پرونده مالیاتی مجددا جهت صدور حکم ( نهایی ) به هیات حل اختلاف مالیاتی هم عرض ارجاع داده خواهد شد، تا با رعایت نظر اعلامی شورای عالی مالیاتی اقدام به صدور رای نماید.
نکته کاربردی:
بموجب ماده ۲۵۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده ، مودی یا دادستان انتظامی مالیاتی می توانند ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی هیات حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر ، به استناد عدم رعایت قوانین و مقررات موضوعه یا نقص رسیدگی ، با اعلام دلایل کافی به شورای عالی مالیاتی اعتراض نموده و تجدید رسیدگی را درخواست کنند.
  • اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده  در هیات موضوع ماده ۲۵۷ قانون مالیات مستقیم
بموجب ماده ۲۵۷ قانون مالیات مستقیم، در مواردی که رای هیات حل اختلاف مالیاتی توسط شعب شورای عالی مالیاتی نقض می شود. همچنین در مواردی که آرای صادره از این هیات ها توسط دیوان عدالت اداری نقض می گردد، پرونده جهت رسیدگی مجدد به هیات حل اختلاف مالیاتی دیگر ( هیات هم عرض ) ارجاع می شود، مرجع مزبور به موضوع اختلاف مالیاتی و  با رعایت نظر شورای عالی مالیاتی رسیدگی و رای مقتضی صادر می نماید و رایی که بدین ترتیب صادر می شود، قطعی و لازم الاجرا می باشد. حکم این ماده در مواردی که  آرای صادره از هیات حل اختلاف مالیاتی، توسط دیوان عدالت اداری نقض می گردد نیز جاری خواهد بود.
  • اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده  در هیات موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات مستقیم
چنانچه مالیات تشخیصی به مرحله قطعیت برسد، اما مودی مالیاتی مدعی غیرعادلانه بودن مالیات صادره باشد، امکان تقاضای تجدید رسیدگی با شرط پذیرش وزیر امور اقتصادی و دارایی وجود دارد و با فرض قبول اولیه درخواست پرونده به هیات سه نفره ( هیات موضوع ماده ۲۵۷ قانون مالیات) ارجاع می گردد.
لازم به توضیح است، که صلاحیت هیات موضوع ماده ۲۵۱ قانون مالیات مستقیم به دو بخش تقسیم می شود.
  1. رسیدگی به کلیه پرونده های مالیاتی قطعی اعم از مالیات های مستقیم و غیرمستقیم
  2. صلاحیت رسیدگی در هر دو  بعد شکلی و ماهوی نسبت به رای مورد اعتراض


اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده در دیوان عدالت اداری 

بموجب بند ۲ ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری، آخرین راه کار اعتراض مودی مالیاتی جهت نقض رای قطعی صادره از سوی هیات های حل اختلاف مالیاتی یا شورای عالی مالیاتی طرح دعوا در دیوان عدالت اداری است.
که مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری مدت اعتراض به رای قطعی مالیاتی در دیوان عدالت اداری برای اشخاص مقیم در داخل کشور سه ماه و برای اشخاص مقیم در خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ رای یا تصمیم قطعی صادره است. متعاقبا نیز رای بدوی صادره نیز برای اشخاص مقیم ایران، ظرف ۲۰ روز و برای اشخاص مقیم خارج از کشور ظرف ۲ ماه از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری است. که در فرض نقض پرونده مجددا جهت بررسی مجدد به هیات هم عرض صادرکننده رای قطعی ارجاع می شود.


نحوه ارسال مالیات ارزش افزوده

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده چندین سال هست که  برای مشتریان حقیقی و حقوقی اجباری شده است که همه صاحبان مشاغل و کسب و کارهاری مختلف و بنگاه های اقتصادی می بایست نسبت به تهیه و ارسال اظهارنامه اهمیت فراوان بدهند که در صورت عدم ارسال جریمه های سنگینی برای مشتریان اعمال می شود در ابتدا اطهارنامه بصورت حضوری بود و زمان زیادی را از مودیان می گرفت .ولی امروزه ارسال بصورت اینترنتی و غیر حضوری می باشد. البته این را هم باید در نظر داشت که هر چند امروزه کار برای مودیان راحت تر شده است؛ اما بایستی حتما نسبت به نحوه ارسال آنلاین این اظهارنامه های مالیاتی اطلاع داشت تا سردرگم و آشفته خاطر نشد.


تعریف اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

منظور از ارزش افزوده، میزان تفاوتی است که بین ارزش کالا و خدمات فروخته شده نسبت به ارزش کالا و خدمات خریداری شده است. این تفاوت ایجاد شده مشمول مالیات می باشد. با این تفاوت که مالیات بر ارزش افزوده از جمله مالیات هایی است که خریدار در همان زمان خرید یا ارائه کالا به فروشنده می پردازد. فروشنده نیز مالیات مربوطه را در زمان های معین به دولت می پردازد. برای ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده حداکثر تا ۱۵ روز پس از به پایان رسیدن هر فصل از سال زمان دارید.  در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی خواهید شد.
 
گروه سامانه مودیان | انتشار 1403/08/01 سه شنبه

برچسب ها

مقالات مرتبط

مقالاتی که مرتبط با حد مجاز فروش در سامانه مودیان مالیاتی هستند

الگوی طلا و جواهر در سامانه مودیان

الگوی طلا و جواهر در سامانه مودیان

طبق آخرین مصوبه های سازمان امورمالیاتی، طلافروشان موظف به ثبت صورتحساب در سامانه مودیان می باشند. چنانچه شما هم در صنف طلافروشی و زرگری فعالیت می کنید. می توانید از طریق این اپلیکیشن واسط صورتحاسب های خود را ثبت و ارسال کنید.

بیشتر بخوانید
سامانه مودیان برای طلافروشان

سامانه مودیان برای طلافروشان

طبق آخرین مصوبه های سازمان امورمالیاتی، طلافروشان موظف به ثبت صورتحساب در سامانه مودیان می باشند. چنانچه شما هم در صنف طلافروشی و زرگری فعالیت می کنید. می توانید از طریق این اپلیکیشن واسط صورتحاسب های خود را ثبت و ارسال کنید.

بیشتر بخوانید
عملیاتی شدن الگوهای بارنامه، بورس اوراق بهادار مبتنی بر کالا و تغییرات اعمال شده در الگوی فروش ارز

عملیاتی شدن الگوهای بارنامه، بورس اوراق بهادار مبتنی بر کالا و تغییرات اعمال شده در الگوی فروش ارز

عملیاتی شدن الگوهای بارنامه(الگوی شماره 8)، بورس اوراق بهادار مبتنی بر کالا(الگوی شماره 11) و تغییرات اعمال شده در الگوی فروش ارز(الگوی شماره 2)

بیشتر بخوانید
الگوی بارنامه، حمل و نقل در سامانه مودیان

الگوی بارنامه، حمل و نقل در سامانه مودیان

بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی شرکتهای حمل و نقل باید اطلاعات بارنامه های صادره خود را به سامانه مودیان ارسال نمایند. ثبت شماره بارنامه الزامی است و به عنوان شناسه اصلی این نوع صورتحساب عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید
نحوه تکمیل و ارسال فرم «ارسال بازخورد» در اظهارنامه تابستان ۱۴۰۳

نحوه تکمیل و ارسال فرم «ارسال بازخورد» در اظهارنامه تابستان ۱۴۰۳

نحوه تکمیل و ارسال فرم «ارسال بازخورد» در اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره دوم (تابستان) سال ۱۴۰۳

بیشتر بخوانید
فهرست کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده

فهرست کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده

فهرست کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده موضوع نامه شماره 589/210/د مورخ 08/01/1403 از تاریخ لازم الاجراء شدن قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مبنای عمل است و جایگزین فهرست های قبلی این قانون خواهد بود.

بیشتر بخوانید
تایید صورتحساب سامانه مودیان

تایید صورتحساب سامانه مودیان

با توجه به فرصت12روزه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از 15آبان ماه و نیز مهلت30روزه خریدار برای واکنش به صورتحساب، اگر صورتحساب فروش صادره توسط فروشنده بصورت نسیه یا نقد/نسیه باشد و خریدار صورتحساب را تأیید نکند، فروش نقدی محسوب میشود.

بیشتر بخوانید
مهلت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان 12 روز

مهلت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان 12 روز

طبق آخرین اطلاعیه سازمان امور مالیاتی مهلت ارسال فاکتور در سامانه مودیان از 21 روز به 12 روز کاهش یافت .از تاریخ 15 آبان 1403 مودیان فرصت دارند ظرف حداقل 12 روز فاکتور های فروش را ثبت و به سامانه مودیان ارسال نمایند.

بیشتر بخوانید
آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تابستان 1403

آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تابستان 1403

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تابستان امسال را تا 29 آبان ماه اصلاح و تکمیل نمایند، از بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می شوند.

بیشتر بخوانید
انواع صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان

انواع صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان

حسب اصلاحیه مواد 1، 2، 7 و 8 آیین نامه اجرائی موضوع ماده 95 قانون مالیات های مستقیم شماره 8840 مورخ 1401/01/22، انواع صورتحساب الکترونیکی که در سامانه مودیان مورد پذیرش قرار خواهد گرفت،  بشرح ذیل می باشد

بیشتر بخوانید

نظر کاربران در مورد

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است